Janez Janša se ne strinja, da je ‘tip odločnega politika, izrazito karizmatičnega, ki najbolje funkcionira v kriznih razmerah, nekateri bi lahko celo rekli, da jih včasih tudi sam ustvarja’, kakor ga je v nedeljskih 24 ur označil politolog Aljoša Selan. Na spletni strani SDS so namreč v slogu neodvisnih in profesionalnih brezplačnikov za podeželje in izven odkrili, da (državni uradnik) Selan nima pravice govoriti o Janši, ker je nečak Rada Bohinca, člana strokovnega sveta SD. Le to jim še ni jasno, ali je šlo za nenamensko napako Pop TV ali favoriziranje SD.
Sporno je predvsem dejstvo, da je Aljoša Selan, ožji družinski član, nečak Rada Bohinca, člana strokovnega sveta SD. Zanimivo je tudi, da v vzajemni bibliografsko-kataložni bazi podatkov COBIB o Aljoši Selanu najdemo le to, da je leta 1999 diplomiral pri članici sveta predsednika SD, dr. Ljubici Jelušić z diplomsko nalogo “Poveljevanje kot temeljna socialna prvina vojske”. V bazi objavljenih člankov najdemo le eno objavo v Delu, leta 2007, članek z naslovom “Kennedyjevski duh se s časom le še krepi: politikov liderski portret”. “Neodvisni politični analitik” Aljoša Selan je sicer zaposlen kot podsekretar, vodja Oddelka za severnoatlantske povezave na Ministrstvu za obrambo.
Ostaja le vprašanje ali je novinarka POP TV storila napako nenamenoma ali pa gre za načrtno nekorektno poročanje POP TV v začetku volilne kampanje. V SDS si želimo predvsem korektnega poročanja in enaka izhodišča za vse.
Pred volitvami spet ‘povezovalni’ Janša bi bil nemara raje ‘politik kompromisa, ki preden se odloči, morda porabi več časa in poišče vse nasvete’, kakor je Selan v isti oddaji označil Boruta Pahorja.
Zanimivo. Prispevek na POP TV se začne z izjavama glavnih akterjev, kaj so bistvene prednosti nasprotnika. Janša izpostavi dejstvo, da SD kampanije ni potrebno delati, saj to nalogo opravljajo drugi namesto njih.
In kdo so drugi? Ja, očitno taki kot je Aljoša Sedlan, ki ga avtor prispevka nepopolno predstavi in na ta način zavaja javnost.
To je približno tako, kot bi Mateja Makaroviča prikazali samo kot profesorja na fakulteti. Ampak prispevki z njegovo izjavo so vsaj uravnoteženi z Miheljakom ali Kovačem.
Moram vprašati gospoda Uroša Pirnata, ki je podal komentar pred menoj: ali lahko navedete oddajo, kjer je bil Makarovič predstavljen kot član SDSa in torej PRISTRANSKI komentator? Pri odgovoru prosim ostanite pri dejstvih, torej ime oddaje in uro predvajanja.
Matej Makarovič je znan kolumnist, tudi njegova strankarska opredelitev je transparentna. Na drugi strani je (bilo) Aljoša Selan neznano ime, medtem ko Pop teve (zdaj skupaj s Kanalom A) že desetletje enosmerno pljuva po določenih strankah (po nekaterih drugih ne, saj mu je bil odpisan visok davčni dolg).
P.s.: Na podlagi zgornjega sporočila SDS sklepati, da se Janez Janša ne strinja s Selanovim opisom in da bi imel raje Pahorjev karakter, je logično napačno in kot tak novinarski flop, precej značilen tudi za Popteve in podobne medije.
igra
Pop TV in vsaka zasebna TV ima pravico povabiti za komentatorja katero koli osebo in jo predstaviti za Franca Jožefa čeprav je Ana Pavlova oziroma sosedov stric. A je tu kaj narobe? Ne. Oseba, ki je predmet komentarja pa lahko komentira, da povabljen komentator ni Franc Jožef oziroma Ana Pavlova ampak sosedov stric. Ali je tu kaj narobe? Ne. Torej!
Kako pa predlagaš, Uroš, da bi se ga predstavilo? Aljoša Selan, nečak Rada Bohinca, prominentnega člana SD? Kot je nekdo zapisal, samo čakamo, da bo Janša vzel volilno pravico tistim, ki smo imeli dedke v partizanih.
G. Uroš Pirnat,po moje je iluzorno pričakovati, da neodvisni nimajo svetonazorskega prepričanja. Če verjamem, da bi morale debate potekati na podlagi dejstev, ali to pomeni, da sem levičar oziroma za SD? Očitno, ker če mislim, da je dovoljeno lagati in blatiti vsakega, ki je proti meni, bi bil za SDS, mar ne? Ali bi se morali “uravnotežiti, tako da v studio povabiš lažnivca in poštenjaka, in “neodvisni” novinar potem izmenično podaja besedo: 2 minuti za lažnivca, 2 minuti za poštenjaka itn..
Nadalje je problem, ker recimo Miheljaka in Makaroviča skupaj pač en moreš dat, ker eden izpade debil. Kako to uravnotežiti? Tako, da se ne vabi Miheljaka. Njegovo nepovabilo pa uravnotežimo s dodatne pol ure odaje “na zdravje”.. na zdravje Uroš…
1. Ni me potrebno vikat.
2. Praktično vsak človek ima svetovnonazorsko prepričanje. Nič ni narobe, če ga izraža tudi preko politične stranke, v javnem življenju… Vendar je zame zavajanje, če Makaroviča podpišejo le kot profesorja na fakulteti. Ker ni le to. Je tudi član stranke, bil je tudi v vodstvenih strukturah SDS in zato nikakor ni pošteno do volilcev, ki politike ne morejo ali ne znajo tako dobro spremljati, da bi vedeli, h kateri opciji se kateri komentator v osnovi nagiba. Nekako mi je še razumljivo, če Makarovič samega sebe podpiše le kot strokovnjaka. Ampak da to delajo neodvisni, profesionalni, avtonomni novinarji mi nekako ni opravičljivo.
3. Glede na tvojo definicijo volilcev vidim, da še nikoli nisi ničesar drugega obkrožil kot SDS.
4. Anika, res je. Vsako zasebno podjetje lahko naslavlja svoje sodelujoče po mili volji. Pa je s tem kaj narobe? Seveda! To vendar ni v skladu z novinarsko etiko.
@Uroš Pirnat
Zakaj je potrebno uporabljati tako nabuhle pojme, kot je “novinarska etika”? Etika je ena, je enako estetika in je ali pa je ni; pomeni tudi dobra praksa ali lepe navade; zato ne obstaja novinarska ali zdravniška itd etika! Prejkone se javno občilo s tako prakso smeši in je neverodostojno - na daljši rok izgublja uporabnike in oglaševalce … torej s tako “lažnjivo” prakso “pljuva v lastno skledo” - si škodi. Ne vem pa, zakaj s(m)o vsi tako presneto resni: vse te igrice so že znane, morda iz drugega časa in prostora in z drugimi osebami; ponovno je treba prebirati “Dobrega vojaka Švejka”, prepoznavati analogne situacije, se neizmerno zabavati ter homersko krohotati.
@Anika - Ana M. Mayerhold
se strinjam (včasih se pač ne, tako to je)
- glede dobrega starega Švejka, da ne bo preveč strinjanja.
mediji so danes postali ogledalo povprečja večine (povprečje, ki določi tudi zunaji stil upravljalca države, ki jo potem razume, kot klientelistično, koruptivno, nepotis,.. kar neki, bi rekli mlajši, ko gledajo kako pametno to na cesti vaščani sukajo jezik ob omenjenih tujkah.) - pišejo, kar množica želi slišati.
Svobode govora ni brez odgovornosti za javno besedo. Skrivanje za vzdevki in domišljijskimi poštnimi naslovi ne omogoča kritične razprave pod enakimi pogoji za vse. Pisci, katerih identitete ni mogoče ugotoviti, naj upoštevajo možnost, da njihovi odzivi ne bodo objavljeni ali pa bodo umaknjeni.
vojko,
sobota, 27. december 2008
Imam znanstveni doktorat. Toda v slovenski medicini me predvsem moti slednje: da je za napredovanje pomembna samo akademska kariera, ne pa tudi strokovnost. Strokovno delo ni cenjeno. To pomeni, da tudi sami sebe ne cenimo. Zato sem vseskozi čutil odpor do tega, da bi postal kirurg, ki bi sicer imel učiteljski naziv, med kolegi pa [...]
vojko,
četrtek, 28. avgust 2008
Andrej Capuder, književnik, publicist, profesor, prevajalec, kulturni minister v Demosovi vladi, veleposlanik v Parizu in Rimu, v Demokraciji
o medijih
Tako opljuvane vlade po domačih medijih v Evropi ne najdemo. Da ima vlada proti sebi 90 odstotkov medijev, je patološko. Povsod drugje imaš razmerje 50:50 ali morda 60:40. /…/ V tem smislu občudujem vlado in imam [...]
vojko,
torek, 6. marec 2007
Veliki lastniki Primorskih novic so na današnji skupščini s postopkovnim prijemom odložili glasovanje o svoji odgovornosti za razmere v koprski časopisno-založniški hiši. Predlog dodatnega sklepa zastopnika skupine malih družbenikov, naj skupščina sprejme sklep o vložitvi odškodninske tožbe zoper štiri člane nadzornega sveta in nekdanjega direktorja Sergeja Škrlja v vrednosti 355.000 evrov, so namreč zavrnili [...]
vojko,
torek, 8. april 2008
Hrvaška ne vstopa v Evropsko unijo, Hrvaška se pogaja za vstop v Evropsko unijo o številnih poglavjih. Pobuda za takšen referendum v tem času je popolnoma brezpredmetna.
Janez Janša, predsednik vlade, na tiskovni konferenci na vprašanje o državnozborskem predlogu SNS za razpis referenduma o vstopu Hrvaške v EU, 17. januar 2008
Če mejno vprašanje ne bo [...]
vojko,
petek, 29. avgust 2008
Janez Janša je sinoči dejal 6, Borut Pahor 24. Koliko je bilo menedžerskih prevzemov v mandatu Janševe vlade, koliko v mandatu prejšnje (eldeesovske)? Janša se je zmotil/sprenevedal, Pahor na izust ni znal/hotel povedati nobenega razen Mercatorja (ki, mimogrede, sploh ni bil menedžerski prevzem, ampak kravja kupčija), čeprav je bil sicer bližje dejstvom. Merkur, Pivovarna Laško, [...]
Zanimivo. Prispevek na POP TV se začne z izjavama glavnih akterjev, kaj so bistvene prednosti nasprotnika. Janša izpostavi dejstvo, da SD kampanije ni potrebno delati, saj to nalogo opravljajo drugi namesto njih.
In kdo so drugi? Ja, očitno taki kot je Aljoša Sedlan, ki ga avtor prispevka nepopolno predstavi in na ta način zavaja javnost.
To je približno tako, kot bi Mateja Makaroviča prikazali samo kot profesorja na fakulteti. Ampak prispevki z njegovo izjavo so vsaj uravnoteženi z Miheljakom ali Kovačem.
Moram vprašati gospoda Uroša Pirnata, ki je podal komentar pred menoj: ali lahko navedete oddajo, kjer je bil Makarovič predstavljen kot član SDSa in torej PRISTRANSKI komentator? Pri odgovoru prosim ostanite pri dejstvih, torej ime oddaje in uro predvajanja.
Ni problem Selan, ampak Pop tv.
Matej Makarovič je znan kolumnist, tudi njegova strankarska opredelitev je transparentna. Na drugi strani je (bilo) Aljoša Selan neznano ime, medtem ko Pop teve (zdaj skupaj s Kanalom A) že desetletje enosmerno pljuva po določenih strankah (po nekaterih drugih ne, saj mu je bil odpisan visok davčni dolg).
P.s.: Na podlagi zgornjega sporočila SDS sklepati, da se Janez Janša ne strinja s Selanovim opisom in da bi imel raje Pahorjev karakter, je logično napačno in kot tak novinarski flop, precej značilen tudi za Popteve in podobne medije.
igra
Pop TV in vsaka zasebna TV ima pravico povabiti za komentatorja katero koli osebo in jo predstaviti za Franca Jožefa čeprav je Ana Pavlova oziroma sosedov stric. A je tu kaj narobe? Ne. Oseba, ki je predmet komentarja pa lahko komentira, da povabljen komentator ni Franc Jožef oziroma Ana Pavlova ampak sosedov stric. Ali je tu kaj narobe? Ne. Torej!
stupid, mogoče sem bil malo nerazumljiv. Protestiram proti novinarski šlampavosti, ki dopuša “neodvisnim” komentatorjem, da se tako predstavljajo.
Kako pa predlagaš, Uroš, da bi se ga predstavilo? Aljoša Selan, nečak Rada Bohinca, prominentnega člana SD? Kot je nekdo zapisal, samo čakamo, da bo Janša vzel volilno pravico tistim, ki smo imeli dedke v partizanih.
G. Uroš Pirnat,po moje je iluzorno pričakovati, da neodvisni nimajo svetonazorskega prepričanja. Če verjamem, da bi morale debate potekati na podlagi dejstev, ali to pomeni, da sem levičar oziroma za SD? Očitno, ker če mislim, da je dovoljeno lagati in blatiti vsakega, ki je proti meni, bi bil za SDS, mar ne? Ali bi se morali “uravnotežiti, tako da v studio povabiš lažnivca in poštenjaka, in “neodvisni” novinar potem izmenično podaja besedo: 2 minuti za lažnivca, 2 minuti za poštenjaka itn..
Nadalje je problem, ker recimo Miheljaka in Makaroviča skupaj pač en moreš dat, ker eden izpade debil. Kako to uravnotežiti? Tako, da se ne vabi Miheljaka. Njegovo nepovabilo pa uravnotežimo s dodatne pol ure odaje “na zdravje”.. na zdravje Uroš…
1. Ni me potrebno vikat.
2. Praktično vsak človek ima svetovnonazorsko prepričanje. Nič ni narobe, če ga izraža tudi preko politične stranke, v javnem življenju… Vendar je zame zavajanje, če Makaroviča podpišejo le kot profesorja na fakulteti. Ker ni le to. Je tudi član stranke, bil je tudi v vodstvenih strukturah SDS in zato nikakor ni pošteno do volilcev, ki politike ne morejo ali ne znajo tako dobro spremljati, da bi vedeli, h kateri opciji se kateri komentator v osnovi nagiba. Nekako mi je še razumljivo, če Makarovič samega sebe podpiše le kot strokovnjaka. Ampak da to delajo neodvisni, profesionalni, avtonomni novinarji mi nekako ni opravičljivo.
3. Glede na tvojo definicijo volilcev vidim, da še nikoli nisi ničesar drugega obkrožil kot SDS.
4. Anika, res je. Vsako zasebno podjetje lahko naslavlja svoje sodelujoče po mili volji. Pa je s tem kaj narobe? Seveda! To vendar ni v skladu z novinarsko etiko.
@Uroš Pirnat
Zakaj je potrebno uporabljati tako nabuhle pojme, kot je “novinarska etika”? Etika je ena, je enako estetika in je ali pa je ni; pomeni tudi dobra praksa ali lepe navade; zato ne obstaja novinarska ali zdravniška itd etika! Prejkone se javno občilo s tako prakso smeši in je neverodostojno - na daljši rok izgublja uporabnike in oglaševalce … torej s tako “lažnjivo” prakso “pljuva v lastno skledo” - si škodi. Ne vem pa, zakaj s(m)o vsi tako presneto resni: vse te igrice so že znane, morda iz drugega časa in prostora in z drugimi osebami; ponovno je treba prebirati “Dobrega vojaka Švejka”, prepoznavati analogne situacije, se neizmerno zabavati ter homersko krohotati.
se strinjam (včasih se pač ne, tako to je)
- glede dobrega starega Švejka, da ne bo preveč strinjanja.
mediji so danes postali ogledalo povprečja večine (povprečje, ki določi tudi zunaji stil upravljalca države, ki jo potem razume, kot klientelistično, koruptivno, nepotis,.. kar neki, bi rekli mlajši, ko gledajo kako pametno to na cesti vaščani sukajo jezik ob omenjenih tujkah.) - pišejo, kar množica želi slišati.
Nekateri pač verjamemo da se stvari lahko obrnejo na bolje in opozarjamo na nekorektnosti, ki se pojavljajo.