Davor Butković o Sloveniji, osamljeni v Bruslju

Vjerujem da će u rujnu, ili kanije ujesen, Slovenija napokon dignuti blokadu s hrvatskih pregovora s Europskom Unijom, rekao mi je prije nekoliko tjedana veleposlanik jedne zapadne zemlje, dugogodišnje članice EU. – Krajnje sam skeptičan prema vašoj procjeni – odgovorio sam – slovenski su političari otišli predaleko i oni sada nemaju prostora da se povuku. – To je možda točno – složio se moj sugovornik te odmah kontrirao: – Međutim, vi morate znati da se Borutu Pahoru, kada god dođe u Bruxelles, jasno kaže da doslovno nitko u EU ne podržava slovensko ponašanje prema Hrvatskoj. Situacija je posve jasna: 26 naprema 1 protiv Slovenije. Dvadeset i šest zemalja želi da se pregovori s Hrvatskom što brže završe, a samo jedna zemlja, iz Europi posve neprihvatljivih razloga, blokira pregovore. Zbog toga sam siguran da će Slovenija vrlo skoro morati odustati od blokade – ustvrdio je moj sugovornik, u Zagrebu akreditirani ambasador jedne vrlo utjecajne europske države.
/…/
Slovenija je, očigledno, pod snažnim pritiskom pa je dopisnik Jutarnjeg lista iz Bruxellesa jučer izvijestio kako EU već neformalno kažnjava Ljubljanu, uskraćujući Slovencima mjesto sjedišta jedne europske agencije, ignorirajući slovenske političare u Europskom parlamentu te smanjujući odnose sa Slovenijom na minimum bilateralnih kontakata. Čini se, da se vrijeme slovenskog ucjenjivanja Hrvatske približilo kraju. No, i dalje ne treba imati previše razloga za optimizam, a osobito ne za euforiju.

Davor Butković v Jutarnjem listu



 pošlji  pošlji     natisni  natisni

odzivi: 19 na “Davor Butković o Sloveniji, osamljeni v Bruslju”
  1. zirosi je rekel/rekla:

    Neimenovani veleposlanik neimenovane Evropske zemlje mi je zadnjič, ko sva bila na špricerju rekel:
    “Hrvati so v bistvu zelo srečen narod, ker nimajo Hrvatov za sosede. Ubogi pa smo Slovenci, s katerimi se Hrvati pričkajo zaradi litrčka morja, v katerem ni niti otoka. Ubogi so Bosanci, s katerimi se Hrvati prepirajo zaradi dveh otokov na morju, ubogi so Črnogorci, s katerimi se Hrvati prepirajo zaradi mostu, celo s Srbi se Hrvati skregani zaradi otoka, in to rečnega. Hrvati niso sprti z Madžari, a še to le zato, ker ne znajo jezika.”

    (govori pa se med neimenovanimi veleposlaniki neimenovadnih zapadnih zemalja dugogodišnjih članica EU, da se hrčki že učijo madžarščine, da ne bi bila edino Madžarska prikrajšana za kvalitetne medsosedske odnose)

  2. Rado je rekel/rekla:

    Težko razumem,
    da slovenska politika ni uspela predstaviti hrvaški prejudic meje ter niz enostranskih potez Hrvaške na škodo Slovenije. Evropa pa naj bi videla le svoj interes do Hrvaške, pa četudi za ceno slovenskih interesov.

    Tudi, če ima novinar Jutranjega lista pri oceni evropskega razpoloženja prav, mora Slovenija vztrajati.
    Če hoče imeti Evropa Hrvaško pri sebi, naj pritisne na kandidatko. Smo Slovenci mar “kanonfuter”? Včasih smo počepali pred Beogradom, zdaj pa naj pred Brusljem?
    Smo se zato borili?

    Dejstvo je, da Hrvaški s svojo zahtevo do povezave do odprtega morja jemljemo le njeno imperialno željo, nadzirati slovenski pomorski promet. In nič več.

  3. jaskapaska je rekel/rekla:

    Odkar veliki VODZ ni vec predsednik Evrope – Slovenije tudi sicer nihce ne opazi. V Bruslju je veliko lepo oblecenih gospodov/luftarjev a la Pahor pa Sanader pa tako dalje pa tako dalje

  4. benjamin je rekel/rekla:

    Hm, močno dvomim v zgornji zapis… Slovenija je zaradi relativne nepomembnosti zelo verjetno “šikanirana” že po defaultu”, Hrvaška pa je dejansko bolj blokirana zaradi večih drugih poglavij.

  5. VL je rekel/rekla:

    A ni naš Vajgl nekaj govoril ta teden, da še bomo morali dosti razlagati v EU, da bodo razumeli naše potrebe v boju za našo sveto slovensko mlako (to je slano vodo)?

  6. zirosi je rekel/rekla:

    Slovenija naj bi bila članica EU in če Slovenija blokira Hrvaško pri vstopu v ta klub, je zaenkrat Hrvaška blokirana, čeprav jo podpira vseh 30 članic skupaj z ZDA, društvom neuvrščenih, Afriško unijo, Kitajsko, Rusijo in Kosovom.

    Seveda pa se kaj lahko naši politiki hitro userjejo (kaj dosti drugega niti ne znajo) in nas prodajo – najbrž se to ne bi zgodilo prvič.

  7. igor vidmar je rekel/rekla:

    Jutranjanjem listu bi kar verjel- tudi zato, ker se iz naših “patriotskih” glasil (naj spet spomnim:Tanja Starič v nedavnem štiristranskem intervjuju s Pahojem za SP ni postavila NITI ENEGA vprašanja o Hrvaški) ne spomnim nobenega tovrstnega dialoga med novinarjem in “dobro obveščenim” evro-diplomatom v korist SLO. Še en simprom že kar strašljivega politično-medijskega (pa tudi intelektualnega) kolektivnega sprenevedanja je to; odsotnost realizma in vsesplošen “wishful thinking” je to, skoraj bi rekel- nacionalna nezrelost, ki potem išče opravičilo v fantomskem “hrvaškem imperializmu”, ne pa v spregi nesposobnih “voditeljev”-političnih in mnenjskih- in neusmiljene interesne mašinerije EU/NATO.
    Pa še to- ko bo lisbonska pogodba/prevara dokončno sprejeta, nam bo mašinerija, v kateri smo bistveno manjše kolesce kot v Jugi, navrgla iraškega junaka in neoliberal-neolaburističnega “politika novega kova” Tonyja Blaira za Predsednika EU.Peklenska farsa. Kam naj se odselim- na Kitajsko, kjer je vsaj vse tranparentno avtoritarno?

    @Rado, sem mislil, da sem jaz naiven…tisto, za kar “smo se borili”
    tisti, ki ste/smo “verjeli” v resnično samostojno, pa še napredno, mirovniško itd. državo, je šlo rakom žvižgat v trenutku, ko so nas z bore malo kritične javne razprave vključili v EU z najmanjšim številom izborjenih izjem, odlogov ipd.,kot “dobre učence”, za nagrado je naš glavni pogajalec Potočnik dobil komisarsko mesto in trajno visoko mesto v srcih “ljudstva”, in NATO-a.

  8. Dragica je rekel/rekla:

    Prispevek hrvaskega novinarja bi ocenila kot veliko manipulacijo, kot prvovrstno laz!

    8 let sem delila kot zena veleposlanika mnenja veleposlanikov EU in in veleposlanikov iz razlicnih koncev vsega sveta, nekaj tako nezaslisno arogantnega in obtozujocega lahko izrazi le nekdo na zelo nizkem NEdiplomatskem nivoju, NIKOLI nek veleposlanik, ki se kako pazi, saj izraza vedno stalisca drzave, ali pa eksplicitno opozori, v neformalnem razgovoru, da gre za njegovo osebno mnenje.

    Tudi tista o ignoriranju slovenskih politikov v Evropskem parlamentu je eklatantna laz, plasiranje neumnosti, v EP ni slovenskih politikov, ampak so izvoljeni poslanci iz vseh drzav in predsednik EP sprejema politike – predsednike drzav, ki za obisk zaprosijo. Pottering, ki je pravkar sel, je imel Slovenca za podsefa svojega kabineta. kako je potekalo delo njegovega kabineta in koga je sprejemal, pa vem iz prve roke, moj moz je bil to in obiski dnevna hisna debata in diskusija na diplomatskih sprejemih.

    Na enem od zadnjih pred pocitnicami sem slisala zelo obtozujoca mnenja na racun nase sosede,kot tudi kriticna na racun Slovenije, tako da je to pisanje glede mnenja 26 clanic EU lahko razumeti le kot prvoaprilski nateg.

    pac, najlazje je krivdo za neuspeh preloziti na druge, se lazje v imenu neimenovanega veleposlanika, hehe!

  9. Dragica je rekel/rekla:

    pa se to: leta 2005 mi je eden od veleposlanikov pri EU v Bruslju pojasnil, kje se skriva Gotovina, kdo od hrvaske oblasti se je z njim dobiva in kako so prisli do informacij – katere tajne sluzbe so vohunile za njim …
    Seveda mi je pri tem vsaj nekajkrat omenil in opozoril, da naj nikoli ne izdam vira inf, ampak povem, da sem inf dobila neformalno v razgovorih na diplomatskih sprejemih…

    Ne poznam veleposlanika, ki bi si upal kaj takega izustiti v imenu 26 drzav clanic, pa sem se leto nazaj poznala VSE veleposlanike pri EU osebno in ga plasirati kot uradno stalisce!!!

    Zato sem prepricana, da gre zaveliko manipulacijo in neeticno pisanje.

  10. igor vidmar je rekel/rekla:

    No, sedaj pa še “patriotka” iz diplomatskih krogov, ki poleg spodobnega smisla za zmerjanje zgledno goji tudi fino “dvomišljenje”: najprej vehementno zanika možnost, da bi kak diplomat rekel karkoli podobnega, kot navaja Butković, nato pa
    pravi “ali pa eksplicitno opozori…”: Ja kaj drugega pa pomeni ta Butkovićeva navedba brez imena diplomata in dnjegove države?? In k drugi intevenciji gospodje ambasadorke: Butković tudi nikjer ne trdi, da je njegov vir govoril “v imenu 26 držav”- gospodja ambasadorka “upražnjava” še eno slovensko polemičarsko razvado(ki pa precej spominja na način mišljenja “nebeskog naroda”)- polemizira z nečem, kar druga stran ne trdi oz. potvori nasprotnikovo trditev. Zelo prozorno, pravzaprav žalostno.

    Diplomatska soproga Dragica bi bila precej bolj prepričjiva- ali pa sploh kakorkoli prepričljiva, če bi navedla svoje neformalne “prisluhe” aktualnih, ne več kot 6-7 mesecev starih “neformalnih” mnenj EU-diplomatov V KORIST SLO in ne le v škodo HR, o tem vemo vsi dovolj- tudi iz HR časnikov, medtem ko iz naših medijev o negativnih mnenjih EU o SLO zvemo hudo malo.

    Pa še to: “krivda za neuspeh”? Hrvaška da ni uspela-torej: vstopila v EU brez bistvenih koncesij SLO? Z ločitvijo vstopa in mejnih problemov(kar zahteva EU!)?? Za tako trditev je DALEČ prezgodaj, blago rečeno.
    Pa dajmo en mali kviz: ali je to, da se je Pahor po silno uspešnem srečanju s Kosorjevo zavil v molk, POTEM KO JE ZADNJE MESECE TAKOJ NESEL V JAVNOST TUDI ZADEVE,KI JIH JE IMEL OLI REHN ZA ZAUPNE, omen prihajajočega triumfa njegove “strategije”, ali pa morda znamenje skrivanja neuspeha??

    Nedvoumen pravilen odgovor seveda sledi šele, ko bosta Pahor in Kosorjeva prišla “iz ilegale”, jeseni; torej enkrat takrat, ko se bomo tako tule kot pri sosedih spopadali s takimi težavami, da nam bo spor za oslovo senco morda precej postranska skrb. Ampak moj odogovor je že sedaj jasen.

  11. 4000 je rekel/rekla:

    Slovenija bo blokado dvignila, Hrvati bodo sporne zemljevide pospravili, meja na kopnem pa ne bo definirana še stoletje. Morski tulec bo “začasna” rešitev meje na morju. Hrvati morajo v EU zaradi Slovenije. Palica EU bo bistveno bolj učinkovita kot slovenski zgled in zavist Hrvatov. Meja Eu bo z Bih in tam bo ostala za zelo dolgo. Slovensko Hrvaška diplomacija je še s časa Novačana pa kasneje Kavčiča vedno polna fig. Torej nima perspektive in ni kaj pričakovati od tega. Neimenovani diplomati naj ostanejo neimenovani in naj se posvetijo neimenovanim temam na neimenovan strošek…

  12. Rado je rekel/rekla:

    Igor,

    tisto / a smo se zato borili / je bilo le malo poze z moje strani.
    Se strinjam s tabo.

  13. VL je rekel/rekla:

    No in sedaj smo v boju za našo sveto slovensko mlako dosegli nov uspeh – Hrvati bodo umaknili dokumente (kar je naša upravičena zahteva), potem pa zopet sledi natepavanje prazne slame z naše strani, ker pač nimamo pravnih argumentov, da bi lahko stvar rešili z mednarodnim pravom.

    In če kdo misli, da se nam bo zgodilo kaj hudega, ker ne bomo imeli stika z mednarodnimi vodami, si naj prebere kolumno Miča Mrkaića v Financah o gromozanski gospodarski škodi.

  14. ervinator je rekel/rekla:

    Pisanje o 26 proti 1 je neumnost, s kakršnimi niti Mesić še vedno ne preneha. Prvič, Slovenija ni edina, ki Hrvaški postavlja pogoje z blokado. In drugič, prav tako ni res, da Slovenija ne želi vstopa Hrvaške v EU – ampak EU mora Hrvaško še malo prevzgojiti.

    Temeljni problem Hrvaške niso državne meje, tudi oviranje svobodnega trga ne, tudi šibka pravna država ne. Vsi ti problemi so samo posledice. Hrvaška državna politika je v temelju ne-evropska in za Evropo nevarna. Hrvaška za EU še ni zrela, v tem smislu zaostaja celo za Bolgarijo (ki prav tako še vedno ni dovolj zrela). Evropski svet in komisarji menijo, da Hrvaški lahko pomagajo tako kot Bolgariji, da se jo pač sprejme, potem pa jo bomo že nekako spravili v red. Morda se bo z Bolgarijo to izšlo, pri Hrvaški pa je to večji problem.

    Slovenija v tem smislu počne veliko delo, in nase prevzema veliko breme, a zagotovo ne brez zaslombe pri nekaterih državah članicah EU.

    Mimogrede, gospa diplomatova nima razčiščenih osnovnih pojmov (ne loči na primer med državnikom in politikom). Seveda so vsi člani Evropskega parlamenta politiki, po definiciji. :)

  15. Dragica je rekel/rekla:

    Nezanimivo mi je – ze dolgo casa, prebirati komentarje, ki so odziv na komentatorje pod clankom, posebno tiste pikre in zaljive, arogantne in objestne, se bolj neumno pa nanje odgovarjati.

    Zgolj za izgubo casa gre in energije.

    Mi je pa ta clanek hrvaskega novinarja potrdil dejstvo, da velika vecina pisocih pojma nima ( novinarjev) kaj pomeni dejansko EU , kako funkcionira in se manj – kako funkcionira diplomacija.

    Da je pa tudi podobno nerazgledano veliko Slovencev, se pa iz najbolj glasnih kritik in prikimavanj hrvaskemu novinarju odlicno vidi tudi tu.

  16. igor vidmar je rekel/rekla:

    S “pikrostjo” se strinjam, strinjal bi se tudi s “sarkastičnostjo”, “blago ziritiranostjo na meji prezirljivosti” ipd.- nikakor pa ne z “žaljivostjo” in “agresivnostjo” svojega odziva, te oznake spadajo v isti repertoar približnosti in poljubnosti argumentacije kot salonsko namigovanje “jaz vem vse o EU,ker sem(bila) gospa ambasadorjeva, vi drugi ne veste nič”, ki se natančno poda “gospodji ambasadorki” ( blag namig na “Gospodju ministarku” B. Nušića, če že moram vse povedat). Prav take sorte “suverena”, ruplovska vsevednost o tem, kaj je EU, nas je pripeljala tja, kjer smo.

    ps(ni za g. ambasadorko): kaj menimo o “kondominiju”- najnovejši ideji zaslužnega diplomata g.Toša? Je to vendarle neke vrste delitev na pol ali ni? Kaj pa meja na kopnem? Kje so jo pa skrivali naši velikani diplomacije in mednarodnega prava? ipd.

  17. Dragica je rekel/rekla:

    Igor V, pa saj si fenomen, vsega tega pa si ja ne pripisuj, za bozjo voljo! Toliko sposobnosti pa ti res ne pripisujem!
    :) ))))))))))))

    moje pojasnilo govori o tem, kdaj vse se mi zdi neumno odgovarjati na komentarje, ki so nekonstruktivni za debato. Pa si ja ne delas iluzij, da si edini, ki mu je kak moj komentar prevec sedel, hehe?

    Glej, vedno ko ne bos piker in v startu zajedljiv- bolj kot je potrebno za zdravo debato, racunaj z diskusijo! Rada izmenjam mnenja z ljudmi, ki so neklisejski v razmisljanju in iscejo resitve problemom zunaj ustaljenih dogem!
    Glede EU-ja pa sem ena tistih, ki znanje isce pri virih, pri Monneju, Adenauerju in Schumanu in ze leta ( od 97) ucenka dr. Juana Cantoja Rubuja, velikega poznavalca Evropske unije in ze dolga leta neutrudnega pobudnika, da bi v Spaniji ustanovil center humanistike EU-ja in avtorja preko 30 knjig in na desetine clankov o EU.

    Jutri potujemo v Granado in potem do Ronde, kjer se bomo dogovarjali za ustanovitev centra, ki ga omenjam.
    Ce te Juan zanima, poguglaj, presenecen bos. Imam pa na blogu tudi intervju z njim.

    http://poesias-neikka-neikko.b.....vju-s.html

    s pozdravi, D

  18. Mačkon je rekel/rekla:

    Hrvati s pridom uporabljajo medije za pranje možganov lastne raje.
    Očitno pa je, da so že ugotovili veliko odzivnost slovenske javnosti na njihova pisanja.
    To sedaj kot vse kaže s pridom uporabljajo za plasiranje raznih, mislim da kričeče očitnih dezinformacij. Nikakor ni mogoče spregledati, da so bile v teku zadnjega leta najbolj brizantne sugestije vedno avtorizirane kot informacije iz “neimenovanih virov v ..”. Naravnost za posr.. je verodostojnost teh informacij. Če se samo spomnim na kolumne HR kvazi novinarja Stojana de Prata v VL. Prav zaprepade me, da lahko nekdo piše v javna glasila take tekste… Naravnost morilske misli, strup v črkah..kaj takega niti med vojno v Sloveniji še nisem zasledil. In če bi pri nas kdo takole pisal, bi sigurno padel pod preiskavo zaradi sovražnega govora. Skratka, v HR očitno dobesedno vodijo t.im. medijsko vojno proti Sloveniji.
    Pa me to ne čudi, saj so samo spet zbrisali prah z mašinerije, ki je svojo nalogo opravljala v času vojne v 90ih.

    No saj v Sloveniji tudi niso nedolžni: mislim, da je bila novica dr. Toša o mnegovem mnenju za kondominij tipična kost – preizkus javnosti, kako je ta opcija sprejemljiva za slovence. Mene osebno je kar zvilo v želodcu: Kondominij = mini kondom !

  19. VL je rekel/rekla:

    Hm, ne vem kateri mediji so bolj pristranski – ali naši ali njihovi (ampak za njihove mi je vseeno). Da so obojni pristranski, sklepam iz tega, da o litrih slane morski vodi (VL bi razumel, če bi se tako prepirali za hektolitre vina) pišejo diametralno nasprotno – mi se največkrat sklicujemo na naše prijatelne iz Europe (ki očitno nimajo pojma za kaj se gre, ker je Vajgl kakšnih 14 dni nazaj lobiral po Bruslju, karto smo seveda častli mi vsaki dan bolj obubožani davkoplačevalci).

    PMSM (pa nisem diplomat) se bo končalo takrat, ko bodo veliki v EU imeli interes, da se Hrvaška vključi v EU – potem bodo stisnili nas, da se stvar reši po mednarodnem pravu (ker se pač tako rešuejo zadeve med državami – razen če si ZDA ali Izrael).

odziv

Spam Protection by WP-SpamFree

PREBERITE ŠE
vojko, nedelja, 1. november 2009 

Prije malo više od mjesec dana, 15. rujna ove godine, predsjednica Vlade Jadranka Kosor dala je sljedeću izjavu: “S Borutom Pahorom nisam razgovarala o pristupu Slovenije otvorenom moru. Razgovarali smo jedino o deblokadi hrvatskih pregovora s Europskom Unijom.”
/…/
Sada, kada je objavljen cjeloviti tekst Sporazuma, vidljivo je, nažalost, da je Jadranka Kosor lagala.
Točka 3b hrvatsko-slovenskog sporazuma govori, kako sada svi znaju, o dodiru Slovenije s otvorenim morem.
Budući da točka 3b nije mogla ući u Sporazum bez znanja hrvatske premijerke, jasno je [...]

vojko, petek, 3. julij 2009 

Odluka /Ive Sanadera/ je skandalozno neozbiljna i neodgovorna, prvo, zato što ničim nije obrazložena. /…/ Svatko ima pravo na povlačenje, ali načinom na koji je to izveo premijer na odlasku cijelom je narodu pljunuo u lice.
Drugo, Sanaderov je odlazak neshvatljivo neodgovoran zato što će dodatno dramatizirati ionako tešku hrvatsku situaciju.
/…/
Treće, /…/ Jadranka Kosor sigurno nije dorasla zahtjevnoj funkciji šefice vlade. Jedina joj je kvalifikacija lojalnost prema dosadašnjem premijeru, što nikako ne može biti argument za njeno lansiranje na najvažniju državnu [...]

vojko, nedelja, 22. marec 2009 

V primerjavi s Tuđmanovo Hrvaško je današnja Hrvaška razmeroma moderna in demokratična država, v Jutarnjem listu piše Davor Butković. Toda besedna vojna Iva Sanaderja proti evropski integraciji in ksenofobične televizijske reklame napovedujejo vrnitev k staremu svetovnemu nazoru. Sanader da je vprašanje smisla in prihodnosti Evropske unije poistovetil s slovensko blokado hrvaških pogajanj in iz enakih razlogov kot kot svojčas Tuđman odpisal EU oziroma mednarodno skupnost.
Ovdje, prvo, valja reći da nije sporno da se Slovenija ponaša neprijateljski prema Hrvatskoj.
Nije sporno da [...]

vojko, četrtek, 19. november 2009 

Kako se Slovenija prema Hrvatskoj već dugo ne ponaša ni principijelno ni prijateljski, znatan dio hrvatske javnosti izgradio je prema sjevernom susjedu koprenu nezainteresirane hladnoće. No, takvo objašnjenje nije posve uvjerljivo. Treba se samo sjetiti kako su se još prije nekoliko tjedana u Širokom hrvatski i bošnjački navijači ubijali, kako je na asfaltu pala krv, a stupanj nasilja bio je nemjerljivo veći nego ikad u slovensko-hrvatskom konfliktu. Pa kako to onda Hrvati Sloveniju ne doživljavaju kao prijatelja kojem priželjkuju sportski [...]

vojko, sobota, 12. september 2009 

Naravno, i Pahor i Kosor će za početak morati podnijeti i žestoka preispitivanja svojih političkih oponenata i javnosti. Ekstremni Zmago Jelinčič već je rekao svoje ocjenom da su izdani slovenski nacionalni interesi i da se Pahorova vlada poklonila “kao i oni Slovenci koji su se 1941. u Rimu poklonili Mussoliniju”, a u Hrvatskoj se oglasio Damir Kajin koji, za razliku od predsjednika svoje stranke Ivana Jakovčića, smatra da je Hrvatska oslabila svoju poziciju.
/…/
U ovom trenutku dio struke potvrđuje da je [...]